Tjoho snart äre jul!

Kära dagbok.

Hej och hå vad tiden går fort. Har inte ens hunnit tänka på bloggen!
Matte både jobbar och går i skolan så hon har fullt upp, jag och Gibbe lever som vanligt. Får promenader och godissök mm. Men annars händer inget spännande just för tillfället.
Gibbe är fet, för han äter kortison så han sväller upp ganska mycket, väger nästan mer än mig nu! Men bra mår han iallafall och det är det som är huvudsaken. Stackarn får dock inte äta nånting annat än sitt torrfoder, litelite kokt ris går dock bra.. yippie?!
I mellandagarna skall vi in på den årliga vaccinationen, då skall matte även be dom kolla på mina bröstvårtor (!!?) dom är tydligen lite konstiga tycker hon. Jahapp..
I slutet på januari eller början på februari så skall jag in på tandslipning har matte också bestämt. Hua!
Men jag kliar mig så i tänderna och de bakre är så himla bruna.

I veckan har vi blivit både julbadade och fått våra klorklippta och tovor utredda! Så nu är vi så vackra och fina inför jul som vi bara kan bli. Julen iår firar vi för första gången i allas liv helt ensamma. Bara vi i familjen blir det men det kan ju också bli mysigt.
Matte skall julhandla alla julklappar den 23 december den galningen, men hon får lön då tydligen. Så då skall hon och moster fika lite tillsammans och gå runt i affärer, jag är INTE avundsjuk. Jag tänker ligga hemma i sängen och sooova.

Idag skall matte koka knäck så då tänker jag hjälpa henne ^^, med andra ord sitta och titta på o se söt ut! Senare på kvällen skall mormor o morfar på middag hos vänner så då blir matte och moster ensamma. Men mosters pojkvän kommer hit och hjälper till att passa oss för matte tänkte åka iväg och se på film.

För några dagar sedan tog matte med oss till stan, vi åkte både buss och spårvagn och envisades med att sitta i hennes knä båda två. Det gick men det var himla trångt och väldigt varmt.
På spårvagnen stötte vi på en tik mitt i gången som vi båda blev vääldigt intresserade av. Någon mellanstor schäferblandning var det. Hon löpte visst också så jag vart hjärtkrossad när hon klev av och pip-ylade tills vi gick av spårvagnen. Matte skämdes och Gibbe fattade ingenting.

Jaa det var väl det jag hade på hjärtat för denna gången, blir nog någon mer uppdatering innan jul iallafall och självklart bilder från julafton! Längtar!




Kommentarer
Postat av: kirre

åh vilka fina bilder på din voff :D

2012-01-26 @ 09:32:48
URL: http://kirreflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0