Kurstillfälle nr2

Kära dagbok.

Kurstillfälle nr 2 idag. Var meningen att den skulle gå till Gibzon men han fick avbryta. Det gick knappt att få kontakt med honom, han låser sig och skäller tills han stryper sig själv.
Instruktören jobbade med honom ett tag och det gick bra men det var för mycket på en gång. Så jag skall få gå på alla tillfällen ensam så får vi jobba med Gibzon på hemmaplan och utöka allt eftersom.
Idag blev det iallafall att träna på hundmöten då jag börjat stirra och blåsa upp mig vid hundmöten. Så nu fick vi veta hur vi skall arbeta bort detta, både med skvallerträning samt blockering.
Så vi får väl se hur det kommer gå men det gick rätt bra idag iallafall :D! Matte måste dock lära sig att inte låta så pipig/glad på rösten för jag är redan så uppspelt och följsam att jag behöver en mer lugn och stadig röst från henne.

Kommentarer
Postat av: Carina

Vad bra att ni fick massa goda råd hur ni kan arbeta vidare på. inte alla som har såna instruktörer som faktisk vet vad de snackar om... Idag är det dax för vår första agilitykurs, ska bli så roligt. Håll tummarna att allt går bra :-)

2010-09-08 @ 14:12:07
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Elin

Va bra tt ni har en hundinstruktör som kan hjälpa er och ge en massa goda råd.

2010-09-10 @ 21:42:55
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

Matte kan va stolt över dig att hon lyckats väldigt bra med dig, man har ju läst en massa imponerande saker om dig nu sen du hamnade hos din matte! Hoppas det ska g framåt med Gibbe, han har ju haft en tuff start också men hade tur hamna hos din familj så han kom därifrån, nu e dte bara att jobba med olaterna han har..



Kul med kurs, jag vet inte riktigt hur vi gör nu i hösten, tror vi tar uppehåll med agility då det inte finns passande kurstillfälle som passar mig, och jag vill inte börja med ngt nytt. vi har gått minst 1-2 kurser varje termin nu i 2 år så det känns som det kanske räcker för stunden o öva på agility hemma istället, dock är Mio anmäld till freestyle intro med mormor som är på två tillfällen när jag är i Usa, men nu är instruktören gravid o sjukskiriven p.ga svår foglossning o de söker efter någon som kan ersätta henne men hittills har de inte lyckats så vi är beredd på det kan ställas in.. synd men inte mkt göra åt när man inte hittat ngn annan som kan hoppa in för Sandra.



trevlig helg kram från oss

2010-09-11 @ 15:25:14
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Annso

ja, man blir lätt lite pipig på rösten när man berömmer dogsen:)

2010-09-14 @ 17:34:35
URL: http://annsoputtes.bloggsida.se
Postat av: Christina

Söt vovve! :)

2010-11-22 @ 23:18:04
URL: http://christinarooth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0