godmorgon

Kära dagbok.

En strålande vacker dag möttes vi av när matte drog upp persiennerna! Knallblå himmel och inte ett moln i sikte! Tyvärr är det fortfarande blött på gräsmattan mm. så det får bli på med regnkläderna iallafall. Men det gör inte så mycket för vi slipper ju duscha efteråt (bara tassarna men det är okej).
Matte börjar planera hur hon skall raka mig till sommaren *svälj*..
Hon tror det blir en helsnaggagning fast hon sparar nog huvudet och svansen, jippie..hur kommer jag se ut liksom??!
Jaja får väl stå ut då, kanske blir skönt att slippa svettas, får se till o införskaffa en tshirt bara så jag inte bränner mig eller något, fast det kanske inte går..har ju trots allt päls kvar.

Idag skall matte till läkarn och moster är hemma sjuk så vi slipper iallafall vara ensamma. Jag gillar inte att vara ensam, ännu mindre att vara borta från matte. Fast de skulle jag aldrig erkänna för henne ^^,.

Gjorde en rätt dum grej någon gång tidigt i morse..
Matte vaknade av att de stank skit i hela rummet och jag hade lagt en prydlig hög precis nedanför sängen. Matte blev inte glad, jag hade ju inte ens väckt henne och berättat att jag ville ut. Men det var liksom såhär att det var brådis! Hann inte!
Vi gick iallafall ut efter det och jag fick tömma blåsan utomhus - gött!
Sedan fick jag frukost vid 8 tiden och både jag och Gibbe verkar älska det nya fodret. Eller matte säger att jag nog inte känner nån skillnad så fort som jag äter xD.


Bjuder på en söt liten bebisbild!

Kommentarer
Postat av: Ira & Mio

Sötnos där..hoppas det kommer gå bättre med avföringen i samband med byte till JwB..

Normalt för mig är 3 ggr om dagen, morgon eftermiddag och kväll.. ibland 2 ggr om dagen..

2010-03-30 @ 11:09:29
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Olga & Becca

Jasså du är en lite tjyvbajsare, busigt ! :P

Har du sett att äppelselen har kommit till pupstore!

Ska vänta till slutet av veckan för att se om de tar in mer grejer och då ska jag äntligen klicka hem min sele!

2010-03-30 @ 11:38:50
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: Mio

TACK så mkt, jaså så du skiter på golvet, ajabaja :-) du gör nog din matte mkt gladare om du bajsar ute lille vän! :) nospuss

2010-03-30 @ 12:11:46
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Mio

lätt hänt!! När jag var valp var jag duktig på att väcka matte men nu hajar hon ingenting så jag håller mig tills jag får komma ut oavsett hur långt tid jag måste vänta, men visst har det hänt jag kräkts inne det kan man inte hålla kvar.. men matte är förstående då! hihi

2010-03-30 @ 12:17:31
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Jonna & Puff

Puff 1,5 säger fortfarande inte till. Tar vi inte ut han tillräckligt snabbt när han har vaknat, så anser han att han kan lika väl kissa inne. Dock väcker Puff mig ofta när vi har sovmorgon när husse jobbar, men det är ofta bara för att han vill att jag ska leka tunnlar osv med han på sängen.

2010-03-30 @ 12:37:52
URL: http://jonnax.blogg.se/
Postat av: Jonna & Puff

Puff är tur nog en riktigt morgonsovare, det är inte ofta han vaknar före oss och om han gör det så vill han som sagt att vi ska leka med han i sängen. Det går liksom inte att inte vakna när en pappis klättrar på ens huvud och har man lite tur så skäller han även i ens öra. Men hinner han smyga ur sängen så är det rätt så kört. Det händer dock ytterst sällan.



Under dagen kan han hålla sig länga stunder, så vi håller lite koll hur länge sedan det var han var och kissade sist. Så under dagen händer det inga olyckor. Eller ibland har han perioder då han markerar inne, men tur nog så är vi just nu i icke-markeringsperiod.

2010-03-30 @ 13:20:57
URL: http://jonnax.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken oskyldig blick fniss

2010-03-30 @ 22:00:21
URL: http://poshpooches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0