sorry

Kära dagbok.

Sorry för noll uppdatering igår men vi gjorde faktiskt inget speciellt. Var bara hemma och ute på baksidan hela dagen med familjen. Matte åkte till stan en sväng för o träffa en vän och moster gick då ut med oss en sväng. Sen åt vi alla middag tillsammans, grillad lax och vi fick smaka!! MUMS!
Efter det åkte moster till sin pojkvän och skulle sova över där så då fick Gibbe sova hos oss. Klockan 03, 05 och 07.30 vaknade jag och gick ner till mormor och morfar för att hälsa på, inte så uppskattat men det var så varmt på övervåningen. Trots att morfar haft på acn häruppe minst en timme innan vi gick och la oss så var det extremt varmt då vi vaknade. Idag är vädret sämre, mulet och svalt men det är bara skönt tycker jag. Jag är inget stort fan av värme, som Gibbe och matte. Gibbe solar gärna i mormors baden baden medan jag ligger och flåsar i skuggan.
Matte och morfar satte även på vattenspridaren igår kväll oså kastade matte iväg våra tennisbollar så vi fick springa genom vattenstrålarna för att hämta dom. Det var roligt tyckte jag, lite läskigt enligt Gibbe.
Gibbe fastnade i baden baden också, stackarn. Han skulle hoppa ner och fastnade med ena baktassen mellan sängen och armstödet och kom inte loss. Skrek och sprattlade som en galning trots att alla försökte få loss honom. Jag blev orolig och försökte hjälpa till genom o pussa på alla runt omkring honom så att dom skulle hjälpa honom meeer. Tillslut kom han loss och så fick han en stor puss av mig och en blöt och kall handduk runt benet av mormor. Då blev det genast mycket bättre även om han tyckte synd om sig själv en stund efteråt.
Matte berättade för mig att det är viktigt att inte hetsa upp sig eller ömka efteråt om det händer något, så jag skall försöka vara lugnare nästa gång ^^,!

Kommentarer
Postat av: Carina

Kan vara skönt att ta det lugnt när det är riktigt varmt. Kul med vattenspridare :-)

2010-07-04 @ 14:14:20
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Mio

Vad duktig du var som pussade Gibbe!! Lite tröst ska man få ändå!



Vet du vad? I går badade jag för första ggr i sjön på riktigt och simmande två ggr från bryggan till stranden, fyfan elaka de var som slängde i mig två ggr men matte säger att nu vet hon jag KAN simma, vaddpå? det visste jag ju att jag kunde men tyckte iunte jag behövde bevisa det men okej då, blev tvungen i går... idag har jag blivit tvingad bada igen, jag går inte i frivilligt fast jag kan nog erkänna det var skönt bada men säg det inte till matte och mormor bara!! kram Mio

2010-07-04 @ 14:28:42
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Mio

preeeeciiiss.. djurplågeri!!!!! tack för du inte skvallrar! puss mio

2010-07-04 @ 16:42:24
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Becca & Olga

Nee lilla Gibbe, hihi. stackarn och fastna med tassaen, inte lätt att var liten ;)

2010-07-04 @ 17:53:07
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: Maria

Kul för hundarna med vattenspridare :) Hade vi haft bättre tillgång på vatten vid torpet (har bara egen brunn så det gäller att spara på vattnet) så hade jag defenetivt kört det med våra hundar.

Skönt att det gick bra med den lille stackaren som fastnade i Baden-baden stolen. Ha en riktigt fin dag!

2010-07-08 @ 08:23:52
URL: http://sluggster.blogs.se
Postat av: Maria

Kul för hundarna med vattenspridare :) Hade vi haft bättre tillgång på vatten vid torpet (har bara egen brunn så det gäller att spara på vattnet) så hade jag defenetivt kört det med våra hundar.

Skönt att det gick bra med den lille stackaren som fastnade i Baden-baden stolen. Ha en riktigt fin dag!

2010-07-08 @ 08:24:14
URL: http://sluggster.blogs.se
Postat av: Bamse och Valle

Man behöver inte alltid göra nånting säger Matte. Man kan faktiskt ta det lugnt ibland. Vi har fullt upp med bad, det är ju så himla varmt hos oss. Ha det så bra

2010-07-09 @ 08:30:18
URL: http://mrbamse.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0