Uppdatering

Kära dagbok.

Idag har det varit en lång dag. Moster blev sjuk och matte o jag hjälptes åt att ta hand om henne tills mormor kom hem. Eller jag vet inte riktigt om jag hjälpte till särkilt mycket men. Livade upp stämningen?
Matte hade inte en tanke på bloggen idag, därav noll uppdatering. Jag är tyvärr förliten för att kunna lyfta på "locket"..eller ens hoppa upp i sängen där datorn låg..höhö.
Men annars är datorn i perfekt storlek för mig ju. En bloggdator för mig är ju som en sketa stor widescreenskärm för er tvåbeningar ;)!
Jag skrämde dessutom livet ur matte idag, halvt iallafall. Vi var nyss ute på sista kissrundan och matte tog med mig in på toan för att borsta tänderna och sådär (inge bra om jag får rusa runt ensam på nedervåningen när alla sover höhö). När matte borstat klart tänderna så vänder hon sig om för att plocka upp mig men jag var spårlöst försvunnen. Med hjärtat i halsgropen försöker matte förtvivlat att hitta mig, bakom toa stolen, i duschen, under bänken. Jag var ingenstans, när matte var påväg att bli galen kikade hon av ren uppgivenhet in i bastun och där satt ju jag. Under första sittraden satt jag så sött med huvudet på sne.
På något vänster hade jag lyckats krypa in under springan som är in till bastun, den är väl inte jätte liten men matte trodde inte att jag var sååå smidig.
Ibland undrar matte ifall det inte är katt i mig iallafall..


Godnatt!

Kommentarer
Postat av: marie och spencer

Gillar att leka kurragömma kanske? ;)

2010-01-11 @ 22:55:25
URL: http://naken.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Haha, det där var komediskt! Lilla fluff Elwiz vill väl basta, testa ni ;)

2010-01-12 @ 09:52:06
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Jonna & Puff

Då har er husse fått bekräftat att det går att tappa bort en så liten hund.



Vi "tappade bort" Puff ibland när han var en valp. Han la sig rätt ofta under någon filt och är man ytterst pytteliten så blir det inte en stor bula på filten så att man skulle misstänka att någon ligger där under. Och som småbarn, man kommer inte fram när någon ropar, har man gömt sig så har man - och somnat i gömstället :)

2010-01-12 @ 09:57:24
URL: http://jonnax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0