bullbak en fredag

Kära dagbok.

En väldigt lugn och skön fredag har vi haft här nere i västra götaland. Det har varit allt från -10 till -2 men känts som mer. Jag och matte var ute o busade förrut, skall se om jag kan få in den filmen på datorn i helgen. Den är nämligen filmad med videokameran och den är så krånglig att föra över till datorn.
När mormor åkte för o träna så satte morfar på jätte hög gammal musik som moster och matte skrattade väldigt åt. Jag tyckte att den höga musiken var något obehaglig och dom stora högtalarna var ju skit skumma! Så jag gick och la mig i köket där jag somnade på pläden.
Matte kom in i köket efter mig och satte igång med bullbak! Synd om mig som inte får smaka, eller hur?
Morfar snodde en direkt dom kommit ur ugnen men jag får ingenting..


Första plåten klar, stoora vaniljbullar blev det på den :)!

Imorgon skall jag nog följa med och hämta moster på ridskolan igen.
Vi pratade lite om min bror idag och både moster och matte försökte övertala morfar att vi skulle köpa den och ha den hemma hos dom. Morfar skulle gärna kunna tänka sig en bror till mig men alla vet att mormor inte skulle vilja ha en hund. Sedan jobbar båda heltid.. men sådant går alltid att fixa med hundvakt.
Men det blir nog ingenting, typiskt! Matte erbjöd sig tillomed att ta med den hem så att hon har två hundar men njae.
Trots det så tycker alla så hemskt synd om min bror, det riktigt skär i hjärtat säger matte.

Kommentarer
Postat av: Jenny och Qing

Mmmm bullarna ser goda ut och vovven är så söt på sin fäll!

2010-01-15 @ 21:01:48
URL: http://qingsperspektiv.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Förstår att det skär i hjärtat :( har uppfödaren svarat?

2010-01-15 @ 21:53:35
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Okej :) ska inte uppfödaren köpa tillbaka?

2010-01-15 @ 22:24:47
URL: http://tramsebamse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0