tjoho

Kära dagbok.

Klockan är långt efter läggdags, jag vet, men jag har inte haft någon ork att uppdatera på hela dagen. Mattes hosta vill inte ge med sig men hon har iallafall slutat med hostmedicinen, inte bra o hålla på med medicin förlänge ju.
Fick trösta matte idag då hon såg på en hemskt sorglig film, Ghost har ni sett den?
Slickade bort hennes tårar och myste så hon skulle bli gladare, det verkar hjälpa lite iallafall!
Både jag och Gibbe blev badade idag, fast Gibbe slapp undan med bara magen då han har fästingmedel samt D.A.P halsband. Fick bli Pet head schampot iallafall för det luktar så gott enligt matte, vi bryr oss inte så värst.
Moster får börja tvätta gibbe under magen nästan varje dag nu för den lortgrisen tvättar inte sig själv där? Undra varför?
Matte sa att hon kunde klippa ner pälsen där så det inte blir så mycket kissrester men moster vägrade, hon trodde han skulle se dum ut så hon tvättar hellre.

Nej nu skall vi sova! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Mio

vad duktig du är som torkar mattes tårar, jag bryr mig inte om matte gråter vilket hon gör rätt ofta jag bara tittar och sen går jag därifrån eller lägger mig och sover.. är jag elak?? :)



Matte hälsar hon sett Ghost o förstår varför din matte grät :-)



Gosig bild på dig, själv ligger jag typ likadant o sover just nu , matte hon går upp hela tiden jag blir irriterad.. i går la hon sig vid tolv, gikc upp ige vid ett och kom inte tillbaka förrän vid tre.. idag gör hon samma sak, hon la sig vid tolv och läste en bok till ett. sen hörde jag henne vända o vrida i en timme sen gick hon upp.. suck jag var tvungen följa efter för att se vad hon håller på med men nu har hon satt sig stilla framför datorn då gick jag tillbaka till sängen ..suck!!

2010-08-20 @ 02:11:42
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ebba & Molly

Ebba uppskattar också när jag tröstar henne iform av massa pussar och en liten tassklapp :) <3

2010-08-21 @ 09:08:39
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Jonna & Puff

Puff blir också gul under magen, och efter en diskussion med uppfödaren så beror det på att vissa hundar "riktar kisset" på ett annat sätt än andra. Puff t.ex är mästare att kissa rakt på den andra frambenen. Sedan är ju lång vit päls inte heller så enkelt att ha, men ibland fuskar vi lite och kortar ner det värsta (gula) håret precis under magen, men inte på sidorna, så när hunden står, syns det inte att det saknas långt hår mitt i magen.

2010-08-21 @ 15:33:12
URL: http://jonnax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0