God..natt?

Kära dagbok.

Ännu en sen uppdatering men det är ju faktiskt helg just nu ;). Moster sover hos sin kille idag så matte får passa Gibbe, vi båda halvsover under sängen just nu.
Gibbe har det jobbigt, verkar vara en löptik i området för han står och gnäller/piper vid ytterdörren varenda dag. Han slänger sig mot den, kraffsar som jag vet inte vad! Irriterande tycker både jag och de andra i familjen. Jag själv är inte så speciellt brydd, ingen tik i min smak antagligen.
Nu är det inte långt kvar till tisdag hörrni! Skall bli så kul att äntligen få hitta på något, matte har svårt att hitta motivationen från det långa sommaruppehållet så det skall bli skönt att få en liten push tillbaka in i hundvärlden. Här skall minsann tränas. Första träningstillfället fick falla på mig eftersom det är jag och matte som är mest intresserade av sånt här.. eller matte egentligen för jag och Gibbe är faktiskt lika duktiga men eftersom jag är mattes egna hund så fick ju jag första tjing ;).
Gibbe får helt enkelt följa med nästa gång och om det blir moster eller matte som går med honom får vi se då. Inte så att moster inte är intresserad men hon tycker att det blir väldigt jobbigt när Gibbe låser sig. Han skäller ju så fort han ser någon människa eller hund.. eller vad som helst egentligen. Och då låser han sig och man får ingen kontakt och han skäller tills han nästan stryper sig själv. Hans skall är inte direkt bekvämt heller utan det verkligen skär i öronen..
Men han brukar lugna sig efter en sisådär 10 minuter så vi får väl se hur det går för honom på nästa kurstillfälle. Vi tar iallafall tag i det :)!

gullunge nr1!

Kommentarer
Postat av: Emma :)

naaaw vad gullig bild<3

2010-08-21 @ 23:20:49
Postat av: Posh Pooches

Oh den där bilden kommer jag ihåg, så himla fin!

2010-09-03 @ 20:06:20
URL: http://www.poshpooches.blogg.se TÄVLA

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0