valpkurs

Kära dagbok.

Nu har vi kommit hem från valpkursen och vi är supertrötta. Det gick bra idag men det har gått bättre..
Både jag och Gibbe var okoncentrerade, stirriga och gnälliga. Tror vi hade behövt en rejäl promenad innan!
Idag körde vi iallafall på med kontaktövningar och försvårade det. Matte skulle ta en hink och lägga i korv så jag såg det och sedan gå iväg några meter, sedan skulle vi gå fot fram till hinken och få ett varsågod innan vi tog korven.
Jag fick visa övningen med en av kursledarna och jag gick som en klocka, fot fram till hinken och tittade i ögonen tills jag fick ett varsågod, ledaren sa till matte att vi tjuvtränat igen - vilket vi inte har xD.
Nådde inte ner till korven i hinken dock så dom fick hälla ut den och sedan ställde matte vår hink upponer. Inte lätt att vara kort!
När matte skulle köra var jag lite okoncentrerad och ville gärna springa fram till korven, men när jag väl kommit igång så gick jag fot hela vägen. Matte fick försvåra övningen då genom att sätta godisväskan på höger sida och hålla händerna bakom ryggen, efter en stund gick jag fot så också!




Tills nästa gång skall vi ha tränat på "loss" när vi busar med en leksak - byteshandel. Samt träna på sista inkallningsbiten, alltså då när hunden springer som ett U och sätter sig vid sidan av benet.

Kommentarer
Postat av: Carina

Vad duktiga ni är båda två :-) ser väldigt fint ut på bilderna.

2010-04-20 @ 20:52:26
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: linda & azi

Vad duktigt! :) Heja!



2010-04-21 @ 10:16:34
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Marina

Vad roligt att se vilka övningar ni gör. Det finns inte så många grundövningar men mängder med varianter! Duktiga är ni!

Ha en bra kväll. :D

2010-04-21 @ 16:20:29
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0