Sele!

Matte har sagt att vi antagligen kommer köpa min drömsele imorgon! Hon har berättat hur fantastiskt denna modell på sele faktiskt är för mormor så Gibbe kanske också kommer få en, vilken färg/modell vet vi dock inte än :).

Från Puppia!
Finns att köpa hos b.la spoileddog, poshpooches och pupstore.

 

Storleken får bli L trots att vi egentligen skulle behövt en M, men eftersom jag har så mycket hår runt halsen och bröstet så blir halsmåttet lite tajt. Så jag får stå ut med att magremmen sitter lite löst ;)!


Kommentarer
Postat av: Becca & Olga

har fått hem min sådanna åt Olga! En rosa;)Ska nog beställa efter en grön med va det lider :P Det är sött glitter på äpplena som man inte ser på bilden.

Tänkte berätta att just äppelselen i storlek L var stor på Olga och Olga är väl större än Elwiz? Hon är 50 runt bröstet 40 cm i ryggen och ca 34 runt halsen. Men Hjärteselen i storlek L satt jättebra! Och den strechar så det blir lite extra runt halsen. Om jag beställer en till åt Olga kommer den bli i storlek M hade jag tänkt mig..

Ha det!!

2010-04-15 @ 20:34:58
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: Becca & Olga

Tror L blir väldigt stort.. Om han är 27, medium är väl 32 i halsen medan Large är 38 cm.

Känns väldigt stort och om han bara är 42 runt bröstet kommer hela selen åka runt tror jag.

Tror M passar mkt bättre, men om du skulle ta den och det blir fel så bli inte arg :P

2010-04-15 @ 21:21:21
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

tror det blir för stor faktiskt, mio har L och han är mkt större.. du har ingen hundbutik i närheten? spelar imgen roll vilken modell av sele ur puppias kollektion, du får ett hum om storleken... många affäer har gamla modeller av puppia i sina butiker. bara webb butiker som är ute med det senaste modet :) men storleken e detsamma..

2010-04-15 @ 22:07:25
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

döda mig inte om det blir fel ändå men utifrån min erfarenhet .. Becca o Olga tycker visst samma sak oxå.. Mio har ungeför samma stl som Olga :) lycka till äppelmönster var sött iaf

2010-04-15 @ 22:43:04
Postat av: Jonna & Puff

Jo, jag håller med andra och gissar att L blir förstor. Puff har S och det blir ändå för stort runt halsen trots han har hur mycket päls som helst så nästa sele ska vi prova XS eller rite-fit. Jag har tendens att skaffa kläder med lite större halsmått just pga pälsen och får oftast ångra mig. Det är ju inte så mycket päls trots allt :) Det största problem som finns oftast för småttingarna är att huvudet kan vara rätt så stort jämfört med halsen, så man måste tänka på att även om halsmått stämmer måste man kunna dra selen även över huvudet.



Vilket halsmått har din lille?

2010-04-15 @ 22:53:36
URL: http://jonnax.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Hehe tack :) men förhoppningsvis får jag lust igen snart.. :) Läser iaf din blogg även om jag inte kommenterar :p

2010-04-16 @ 12:05:18
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Annso

Snygg sele!:)

2010-04-16 @ 15:44:33
URL: http://annsoputtes.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0