Morgon

Kära dagbok.

Varje morgon innan mormor åker till jobbet går hon upp och rensar hos Pigge, ger honom mat osådär. Hon har dessutom alltid med sig en morotsbit till honom. Jag och Gibbe är väldigt intresserade av den morotsbiten och kan köra hela vårat trix-register varje morgon för att få en liten smakbit.
Idag fick vi faktiskt varsin liten bit av den och mormor la sedan moroten i Pigges skål utanför buren där han fick sitta o äta den medan hon rensade. Vi två står och stirrar på Pigge och snabbt som ögat snor jag den mitt framför ögonen på honom och springer iväg. Snacka om att matte blev sur på mig, mormor också. Matte grävde iallafall fram den ur munnen på mig och sköljde av den rejält innan Pigge fick tillbaks den. Men då ville han inte ha den..

Moster berättade en grej för matte för några dagar sen. Dörren till mattes o mitt rum hade stått på glänt en natt och någongång mitt i natten hörde moster ett kraffsande mot madrassen, hon trodde det var Gibzon som ville upp i sängen så hon lyfte, men attans vad tungt det var tänkte hon. Men hon trodde att Gibbe var väldigt trött och helt avslappnad i kroppen och att hon var så trött att hon var lite svag. Men efter att ha rullat ihop sig underhakan på henne hörde hon ytterligare ett kraffs mot madrassen. Nu blev moster lite rädd, Gibbe var ju redan i sängen? *skräckscenario*
Hon fick helt enkelt tända lampan och såg att det var ju MIG hon lyft upp i sängen. Jag hade smygit in till moster mitt i natten och ville upp i hennes säng, så hon fick sova med två vovvar i sin lilla säng den natten ^^,. Sen på morgonen någon gång smög jag tillbaka och väckte matte för jag ville ut.

Kommentarer
Postat av: IDA

Va kul med valp kurs du skall se att det kommer gå toppen =)

Skall du bara gå med Elwiz eller med den andre lille parvlen =)

2010-04-06 @ 12:23:55
URL: http://idarevo.blogspot.com
Postat av: IDA

Va roligt att ni skall gå båda två.

Det kommer gå super bra, jag glömmer aldrig vår första valp kurs trodde jag skulle dö.

Revo var som ett yr väder och jag skämdes SÅ för att han inte kunde sköta sig.

fniss

men detta fixar ni lätt.

2010-04-06 @ 12:38:40
URL: http://idarevo.blogspot.com
Postat av: Ebba & Molly

Haha, är det verkligen Pigge som är kanin eller är det Elwiz?? :P Men Molly älskar faktiskt också morötter så du är inte ensam. Har faktikst hört att det är bra på hundar :)

2010-04-06 @ 14:02:15
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Mio

HAHAHHAHAHAHA... vad kul ni öär som retas lite med moster, så hon fick dela sängen med två hundar den natten.. kraffs kraffs hihi..



Jaa fy på dig som stal Pigges morot, du skulle INTE bli glad om ngn stal din korv va?

hihihihi,... Tur det bara är jag här, så slipper jag dela med alla medan du har Gibbe och Pigge att konkurrera om maten med! puh

2010-04-06 @ 18:47:34
URL: http://luckyprince.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0