7 månader

Kära dagbok.

Matte glömde helt av att jag och Gibbe fyllde 7 månader igår! Hur fort går inte tiden egentligen?
Vi var på hundhuset igår och det var superkul! Tränade lite hundmöten, först gick vi runt i två cirklar, en inre och en yttre och vi skulle gå fot och ignorera dom andra hundarna. Efter ett tag bytte vi varv och sedan ställde vi upp oss i en stor ring där vi skulle sitta vid husse eller mattes ben. Sedan skulle en hund i taget gå slalom runt hela ringen, gärna fot såklart. Det var superkul och jag var duktig sa matte.
Efter det sattes de upp en liten agilitybana och jag tränade mycket på tunnlar och slalom, det var himla roligt.
Matte hade köttbullar med sig så hon var en stor favorit bland oss hundar!
Men matte blev lite sur på mig när jag hade fått vatten, vi skulle gå ut till rummet igen och påvägen dit lyfte jag på benet och pinkade på fika-hyllan. Matte skyfflade upp mig i famnen och sprang ut där jag fick kissa klart. Sedan fick hon torka med ättikaspray och papper, fy på mig! Det händer olyckor inomhus lite då och då på hundhuset, inte alla fattar att man inte skall kissa där. Vet inte om det är för att andra har gjort det innan och man liksom skall täcka över det med sin egna doft eller för att man inte fattar att man är inomhus. Jag skulle ju aldrig få för mig att pinka på något hemma tillexempel. Jaja, olyckor händer som sagt.
Idag är det faktiskt strålande solsken så jag och matte tänkte gå ut på en liten promenix snart, tyvärr vaknade matte med en hemsk illamående-känsla och hon har legat i sängen hela dagen. Men nu verkar hon må lite bättre, blev nog lite för mycket godis för hennes del igår.

Vad händer hos er?

Kommentarer
Postat av: Becca & Olga

Nae glömma månadsdagen!! Fy skämms matte :D Grattis i efterskott iaf :P Hurra! <3

2010-05-27 @ 13:55:15
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: Carina

Grattis i efterskott :-)

2010-05-27 @ 17:51:43
URL: http://tysonochganget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0