Godmorgon

Kära dagbok.

Idag väckte jag matte som vanligt eftersom jag ville ut o kissa. Jag börjar bli mer o mer rumsren, säger oftast til när jag vill ut. Men ibland händer det ju olyckor såklart!
Bits även liite lösare nu förtiden då dom började säga till mig på skarpen!
Det har snöat hela natten och är över 10 minus ute, rena mini norrland säger matte. Jag tycker det är superkul med snö även om ja inte kan gå i det, får hoppa istället ^^,!
Min rosa tröja passa jätte fint och jag har inga svårigheter att gå i den, som med hurttatröjan vars ben sitter åt rätt hårt och går ner över armbågen. Så matte får liksom kavla upp dom över armbågen så att jag kan gå ordentligt. Men den skyddar väldigt bra mot den blöta snön! Men den är fortfarande förstor och får sättas på efter att jag kissat.
Matte skall försöka ta med kameran ut idag, trots snöstormen ;)!
Hon har dessutom fått sin pappa att lova att han skall följa med på MyDog på söndag. Då får jag vara hemma med mormor och moster.
Näe nu måste matte ut med mig, har precis busat!


Kommentarer
Postat av: Marina

Vad skönt för er att han är så duktig! Hector säger fortfarande inte till när han ska ut, men han är ju naturligtvis helt rumsren nu. Men jag får alltid komma ihåg så det inte går för långt imellan gångerna. Tänk att det är så olika på hundar!

Ha det bra idag.

2010-01-06 @ 11:06:32
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Jonna & Puff

Duktig lillen är. Puff har nog aldrig nånsin i hela sitt lite över 1åriga liv krafsat på dörren och velat ut av sig själv (bara när han ser att vi börjar klä på oss jackor och skor).



Han litar på att matte och husse tar ut han, och om inte, kan man ju alltid kissa inne :) Vad skönt det vore med en hund som säger till.

2010-01-06 @ 11:36:48
URL: http://jonnax.blogg.se/
Postat av: Jonna & Puff

Vänta bara tills Elwiz har vuxit klar :)



När Puff var en valp så hade han en av allt, och inte så dyra grejer heller. Det kändes lite onödigt att köpa massor av dyra kläder då han skulle ändå växa ur dom snart.

Men nu när han är fullvuxen, så kan han ju faktiskt ha dom kläderna en all evighet. Att han har en vinterjacka, eller två (ljusblå och brun) betyder inte att inte skulle behöva en lila till :) Om på nån konstig anledning känns det okei att lägga lite mer pengar på outfiten också eftersom "han kommer ju ändå kunna ha den en liten evighet" En anledning som killar aldrig förstår :)

2010-01-06 @ 11:51:59
URL: http://jonnax.blogg.se/
Postat av: Molly

Jag ser fram emot bilder på dig, Elwiz ;)

2010-01-07 @ 10:00:47
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0