funderar

Nu har jag en fundering eller kanske en fråga:
Hur mycket (ofta/länge) får din/a hund/ar vistas ute per dag?

Matte vill att vi skall få vara ute så mycket som möjligt, vänja oss vid kylan och såklart få frisk luft. Få springa av oss och bara njuta av naturen.
Eftersom vi är små går vi ut efter bus, mat, vila osv osv och är ute en bra stund (tills matte nästan fryser ihjäl). Vi är aldrig ute mindre än 20 minuter men då är vi ju såklart på baksidan, vi busar en stund med varandra och sedan går vi bara och nosar, gräver i snön och gnager på pinnar.


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Jag och Astrid är ute så gott det går.Bara det inte är för kallt och snöstorm ute.Jag tycker hon blir gladare och piggare när hon har fått varit ute och busat på.Det är nästan som om man får en ny hund hihi =)

2010-01-29 @ 15:53:05
URL: http://madeleinehulin.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

hihi jag har ju en annan sorts päls än er också, de fastnar i all hår... suck..



Jaa jag brukar vara uppe till ... ja först ca 15 min på morgonen sen 1 1/2 till 2 1/2 timmar långpromenad sen 30 på eftermiddag och ca 1 timme på kvällen å så ca 15 min innan vi ska lägga oss..

på sommar blir det mer för då är dörren alltid öppen o jag ute hela tiden.. men regelrätta promenader ser ut så här sen är det ju bus o aktivitering på en plats tex fotbollsplan, golfbana, äng eller sånt..

2010-01-29 @ 19:42:21
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Jonna & Puff

Vi är ute lite blandat mycket. Nu när det är kallt blir det inte så mycket uteliv för oss, då Puff inte är den mest vädertåligaste lilldjuret. Och när man bor i lägenhet blir det inte heller att man "bara går ut till gården och leker/tränar" utan man måste alltid planera varje utgång.



Vinter är inte vår årstid, men vi kommer ut ur lägenheten igen när det blir vår :) Nejdå, vid bra vinterväder är vi ute rätt så mycket också, synd att dom dagarna är bara så få.

2010-01-29 @ 19:45:33
URL: http://jonnax.blogg.se/
Postat av: Carina

Nu på vintern blir det inga jättelånga stunder för Tyson fryser lite snabbare än Enzo. Enzo hade kunnat vara ute hela dagen om han fått. Och som ovanstående skriver bor man i lägenhet är det inte bara att släppa ut hundarna i trädgården, det kan jag sakna ibland. Men när våren kommer så blir det mer ute, man åker till stranden/skogen och bara tar det lugnt medan hundarna får busa och så klart väntar det mer uteträning till våren än vad som har blivit nu i vinter.

2010-01-30 @ 10:25:17
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0