sommarlov

Kära dagbok.

Glömde berätta att vi hälsade på hos Brasse, mattes fasters chihuahua, i helgen. Det var ju tänkt att jag skulle få stanna där när matte + familj åker utomlands detta året igen.
Men vi gick inte alls bra ihop längre :(.
Vi sprang fram och nosade på varandra så tyckte Brasse att jag var lite väl "på" så han började morra åt mig och då morrade jag tillbaka. Förra året gav jag ju mig så fort han morrade åt mig, men nu har jag blivit äldre och mycket tuffare. Så två okastrerade dominanta hanhundar som vi är ville vi båda ha övertaget och mattes faster vågade inte passa mig då eftersom Brasse är så liten och lätt kan bli skadad. Han väger bara 1,5 kg och är verkligen MINI!
Vi rök aldrig ihop och ingen av oss försökte springa fram och "attackera" eller göra utfall utan vi stod bara på håll och morrade åt varandra. Jag ville så gärna leka men det ville inte Brasse, han är inte så lekfull av sig och jag tålde inte när han morrade för då började jag också.
Det var jätte synd tyckte alla för dom älskade ju att ha mig där förra året.
Så nu skall jag antingen bo på hundpensionat med Gibbe eller så skall någon annan passa mig.


Matte har iallafall märkt att jag har inga som helst problem att vistas runt andra hundar, det är bara om dom börjar morra eller visa sig "stora" och sådär som jag reagerar med att morra osäkert.
Förhoppningsvis kan vi träna bort detta. Det är bara det att vi inte känner en enda med hund som vi kan träna med som störning. Men vi skall iallafall träna det på agilitykursen som börjar den 7 april :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0