Cykeltur

Kära dagbok.

För några dagar sedan tog matte med oss båda två på en cykeltur! Första gången för Gibzon och han fick börja med att sitta i korgen medan jag sprang bredvid. Sedan fick vi båda springa bredvid lösa och det gick jätte bra. Så fort matte såg någon på vägen så kopplade hon Gibbe (han springer annars fram o skäller på folk) medan jag fortfarande sprang lös och vi skötte oss exemplariskt!
Den enda gången Gibbe skällde var när matte skulle vända cykeln och började backa. Då kom det en cyklist bakom i hög fart som vägrade bromsa och istället började skrika "öhöhöhöhöhöh" och det gillade INTE Gibbe. Då började han morrskälla och jag försökte springa efter cykeln men matte sa åt mig att stanna så jag vände tillbaks efter knappt 2 meter. Matte är iallafall glad att vi skyddar henne ;).

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Det är tur att du har sådana riktiga vakthundar! ;)

2011-11-08 @ 13:21:38
URL: http://mathildashundar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0