sorry

Kära dagbok.

Förlåt för dålig uppdatering, verkligen.
Men det är sommar, fint väder (ibland) men vi är ute endå liksom. Brukar följa med matte ut på stan med hennes vänner. Vi åker oftast till slottsskogen eller någon annan skog med grillplats och bara myser. Jag får springa runt fritt och hälsa på alla jag älskar när jag vill :D!
Vi brukar åka till havet oxå, där brukar jag såklart ligga ner i vattnet på en lite klippa osv. Folk tycker att jag är underbart söt och otroligt charmig! Hehe ;D.




Har oxå besökt veterinären för första gången (förrutom när de gällt vaccination osånt). Fick en sån hemsk klåda på ryggslutet, kliade mig som en galning så vi åkte till vet. men dom kunde inte se någonting, jag var så fin i pälsen sa dom och veterinären så att jag var en väldigt fin hund :). Lite skeptisk var jag väl till att bli upponer vänd osånt där men men jag gick med på det iallafall.
Fick ett klådstillande schampoo som vi skulle testa i 4veckor, testade det och jag började klia mig ännu mer, hysteriskt så vi fick ringa vet igen och dom bad matte tvätta mig med mitt vanliga schampoo för vissa hundar kunde reagera på klådschampoot. Det blev aningen bättre efter jag fått bort klådschampoot men vi fick endå ett allergifoder utskrivet som jag skall äta i 12v nu. Enbart det fodret får jag äta, inget godis inget annat alls. Sedan skall vi testa ge mig mitt vanliga o se om klådan kommer tillbaka. Sedan blir det testa exakt vad jag kan vara allergisk mot.
Mår ganska bra på allergifodret men kliar mig fortfarande lite på ryggen då och då.
Himla konstigt.
Gibzon har fått tillbaka sina attacker två gånger sedan vi avslutade magkatarrkuren. Så han fick medicin igen, men fick tillbaks attackerna så fort vi slutat, så nu skall han äta medicin i fleeera månader. Stackarn, han mår inte så bra när han får sina attacker, han kan ju inte sova. Han hade det nu inatt, så moster + hennes kille fick ut o promenera med honom kl2.30 inatt. Vetten sa nämligen att de kunde lindra magsmärtorna.
Så lillsnibb har inte sovit något alls inatt så han är ganska trött nu.
Matte mår inte sådär jätte bra hon heller. Hon skulle kasta iväg en leksak till mig och när hon drar bak handen för o ta fart för att kunna kasta iväg leksaken så råkar hon drämma in handen rakt in i min mun+ tänder, knak sa det och matte fick en stukad handled + tumme och två tandmärken på handleden. Jag däremot märkte knappt av krocken, jag är en riktig hårding. Fast OJ vilket dåligt samvete jag fick när matte började gråta av smärtan. Jag kråmade mig och skulle in under mattes tröja och gosa o säga förlåt. Gibzon blev oxå orolig och började skälla som en tok tills morfar kom. Såklart så var det inte mitt fel och matte försökte trösta mig jätte länge.
Annars mår vi iallafall okej haha. Snart skall ju jag och Gibbe till hundpensionat för matte + familj åker till Italien den 13 juli!

Kommentarer
Postat av: Ira & Mio

ojoj vilka äventyr ni har varit med om på sistone..hoppas din klåda går över snart i att Giobbe slipper sina magsmärtor oxå.. stackars matte men det var inte ditt fel.. förstår du blev lessen o ville trösta henne.. du såg jiu hur ont hon hade.

2011-07-13 @ 00:55:12
URL: http://luckyprince.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0