Home sweet home

Kära dagbok.

Nu är vi hemma, eller ja vi har varit det i några dagar nu. Men matte har varit bortrest lite till. Hon har varit hos sin faster i smögen. Ni vet där jag bodde förra sommaren då hon var bortrest.
Matte skall antagligen sommarjobba därute så hon var bara där för o söka lite jobb. Till hösten skall hon nämligen börja plugga igen, till webbredaktör!
Jag och Gibbe har bara varit hemma och göttat oss. Jag hade ju gått ner ½ kg på hundpensionatet och det kändes verkligen. Var så smal att matte blev rädd!
Men nu har jag lagt på mig igen! Jag åt så otroligt dåligt på pensionatet. Antagligen för det var en tik i höglöp där och det fanns bara massa fina damer som vi umgicks med hela dagarna, Gibbe och jag.
Men annars hade de gått så bra så, vi gick i en grupp på 8 hundar dagligen och sov hos pensionatägarens son hela nätterna.

Matte kom tillfälligt hem från Smögen idag och tog med oss på en långpromenad. Först till skogen, sen till en liten sjö och sedan hem igen förbi ett hunddagis. Vi fick mycker mentala övningar på vägen. Sitta ner tysta vid hundmöten (gick sådär, vi var helt tysta trots att den andra hunden som passerade råskällde, men när den var precis mitt emot oss så kunde gibbe inte hålla sig längre så han började skälla tillbaka. Men matte tystade honom oså fick vi beröm), hoppa upp på parkbänkar och klippor o sätta oss där, gå fint och fot stundvis, stanna och stå/sitta helt still tills matte sa "gå" osv. Så vi var helt slut när vi kom hem så vi somnade på våra filtar utomhus.


jag har badat! Snibb ville inte bada idag. Det var för kallt tyckte han!

jag och Brasse sommaren 2010!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0