packning

Kära dagbok.

Idag springer hela familjen runt runt runt ooch jag o Gibbe fattar ingenting. Kläder, skor, hundleksaker och en massa annat slängs ner i en stor väska. Varför packar matte ner alla mina saker för?
Jag och Gibbe beslöt oss därför att packa upp alla grejer igen, så varje gång matte/mormor/morfar la ner en leksak i väskan så tog vi ut den och la den i ett annat rum - Skit kul, tyckte vi!
Men efter ett tag då dom upptäckte vårat lilla hyss så blev vi utslängda från rummet med väskan och fick inte gå in dit mer. Tråkmånsar..
Matte är lite smått panikslagen för hon hittar inte sin mobilladdare, den försvinner alltid!
Moster o matte har samma märke på sina mobiler och har därför likadana laddare, så när moster inte hittar sin tar hon mattes och tvärtom. Tillslut försvinner ena påvägen - alltid mattes..
O nu är den spårlöst borta!
Matte får kanske ta med sig en trasig laddare hem som man måste hålla o trycka in i mobilen för att den skall ladda.. men det är ju bättre än inget. Husse har letat hemma också ifall matte glömde den där men han hittar ingenting.

Min bädd fick inte plats i resväskan bland allt annat så matte och morfar virade in den i en plastpåse och surrade den med tejp och skickar den som udda bagage istället.

Vi har iallafall fullt upp så bloggen kanske blir lidande, inga bilder eller så. Men det fixar vi när vi kommit till norrland och fått laddat kameran :)! 15 maj äre ju promenad med hundhuset och 23 maj grillträff! Vi längtar!

Kommentarer
Postat av: Mio

ja ordning o reda ska dt ju vara, knasatt de slänger dina saker i en konstig väska. klart du ska ta bort dem! konstig de blir irriterad på er och blev även utslänga... taskigt tycker jag, jag stödjer er! det rätta är att alla leksaker e utspridda över hela rummet, inte i en väska eller vad det nu ska vara bra för...??

2010-05-01 @ 16:22:07
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ira å Mio

där slog du huvet i spiken Elwiz, det roligaste e när matte snubblar eller gör sig illa på mina leksaker och tittar på mig med svarta blick hoppsan hihi... det e hon som ska städa och jag sprida ut det -- så det så! henens dröm är jag leker med en leksak i taget och sen lägger tillbaka det i korgen och hämtar nästa leksak, men det kan hon GLÖMMA!!!

2010-05-01 @ 16:36:17
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Jonna & Puff

Haha, det är därför Puff numera har en ny, lite högre leksakslåda där han inte lyckas plocka upp precis alla grejerna och sprida dom över hela lägenheten :)

2010-05-01 @ 17:53:15
URL: http://jonnax.blogg.se/
Postat av: linda & azi

Duuu.. Jag fick nästan hjärtattack igår! Jag tror faktiskt jag har sett Gibbe å Elwizs syskon! JAg var på Valborg igår å kollade på brasa, helt plötsligt gick en person med en hund SOM LIKNAR 10000000% era hundar, jag tänkte gå fram och fråga vad för ras hunden är men vågade inte... De gick snabbt förbi oss också. Åldern verkar stämma också, jag är nästan säker på att hunden är syskon med era... Isf om ni vet nån som bor i Sthlm? Enskede i Sthlm såifall? :)

2010-05-01 @ 17:59:39
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Carina

Ni kunde ju hjälpt till att packa istället för att packa upp :-) Hoppas de blev klara fast ni packade upp allt hihi. hoppas er söndag blir bra

2010-05-01 @ 22:03:15
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Becca & Olga

Lite sorgligt att du sak hem nu, snart?! När är det egentligen? Jag menar då skiljs ju bröderna bus åt! :S Tur de har än så länge att de är lycklig ovetande om vad som skall hända...!

småttingarna...

Trevlig kväll och krama om gibbe och elwiz från oss!

2010-05-02 @ 20:32:07
URL: http://sweetolga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0