Uppmärksamhet och bilder

Kära dagbok.

Idag har varit en halvspäckad dag, kan man säga så?
Första halvan låg vi bara o sov i mattes säng efter vårt morgonbus. Vid kvart i 3 promenerade vi mot hållplatsen som ligger efter våran (några hundra meter bara) så vi fick springa av oss lite.
Vi hoppade på bussen där och åkte till mosters skola för att möta henne och gå o handla.
Det stannade flera stycken för att klappa oss medan matte var inne i affären och moster stod ute med oss. Men det slog inte kaoset inne på bussterminalen när vi kom trippandes i söta tröjor.
Matte säger att det flockades folk runt oss, men jag tror hon överdriver lite men det stod en hel del som ville klappa och gosa och fråga alla möjliga frågor om oss och dom som inte vågade gå fram viskade "åååh tittaaa!!" till kompisen bredvid. Standard frågorna var ju vilken ras vi var, ålder, kön och vart vi köpt kläderna.
Är det inte lite konstigt hur vissa inte förstår att man är hane ibland? Matte fick nästan övertyga vissa om att vi verkligen var killar båda två. Iförsig hade jag en rosa tröja men vissa trodde Gibbe var tjej för han är så mycket mindre än mig. Sen trodde några att jag var äldre än Gibbe också.
Det var iallafall en himla bra socialträning för oss!
På bussen hem satt jag och somnade på rygg i mattes knä medan Gibbe pep som en nervös råtta. Han gillar inte att åka buss.

Lite blandade bilder från mosters mobil som matte hittade:







Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Haha :D ja det var riktigt mysigt i Malmö. Så skönt att få komma bort! :) hm ni är väl i Göteborg? Isåfall nej vi körde inte förbi er :D

2010-03-03 @ 10:37:54
URL: http://tramsebamse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0