pris

Kära dagbok.

Följde med matte och moster till ridskolan idag. Försökte äta hästbajs för det är ju så gott men jag blev tyvärr stoppad av matte - attans!
Såg en häst på nära håll rida förbi och jag stod bara o glodde på den, stor hund liksom..
Gibbe och jag hälsade även på en jack russel som hade en napp i munnen.
Moster red jätte bra och sedan åkte vi hem till min älskade husse, jag blev så glad när jag fick se honom! Han och morfar hade meckat med bilen hela dagen. Den är förresten fixad nu och vi tog en provtur till MyOne och jag fick ett supergott ben. Det var liksom som en rund mörk prickigkorv med fyllning i - asgott! Var så snäll att jag lät matte dela den så att Gibbe fick en bit också.
Egentligen åkte vi till MyOne för att kolla efter halsband men vi hittade ingenting. Det matte tyckte var snyggt var alldeles för brett för min lilla hals och sedan kostade alla blingbling halsband skjortan!
Matte förstår inte hur det kan vara så himla dyrt med hundgrejer.
Får matte betala 200 kr för en hundtröja till mig tycker hon att det är ett kap..jämför då med människokläder liksom, 5 gånger så stora, 5 gånger så mycket tyg och tråd och endå kan du få kläder för under 200 kr utan att det är rea?
Vad är det som kostar egentligen?
Matte såg t.ex en jätte fin trenchcoat på internet och hittade en likadan på Huveröds, priset var 699 kr på internet och 849 kr på affären och kvaliten var bara BLÄ! Tunnt och sladdrigt och helt usch bara!
Underligt..

Kommentarer
Postat av: Jonna & Puff

Vänta bara...smärtgränsen till vad man tycker är dyrt i hundklädsfronten minskar i takt med att valpen blir vuxen...Med logiken "han kan ju ha den där plaggen typ hela livet ut ju..." Superfarligt ju :)

2010-03-20 @ 19:12:30
URL: http://jonnax.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Haha ja den perioden.. :D nej nu ska jag inte skrämma er.. :D

2010-03-21 @ 10:47:28
URL: http://tramsebamse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0