phiieeuuw

Kära dagbok.

Matte och jag har bara inte orkat uppdatera, vi är så sjukt trötta. Eller iallafall matte!
Hon och husse höll på att råka illa ut igår. De hade varit på ICA och handlat, lånat mattes familjs ena bil, och när husse skall backa ut från parkeringsplatsen så sjunker bromsen rakt ner, plattan i mattan alltså och inget händer. Så han fick köra med handbromsen hela vägen hem. Tänk vilken tur dom hade att det där hände på parkeringen och inte mitt på motorvägen, eller när mormor skulle köra till jobbet nu i morse.
Så hela dagen har gått åt till att åka runt i hela Göteborg och leta efter bildelar..
Tydligen hade det gått hål i något bromsrör = bromsarna är helt urfunktion!

Så jag och Gibbe har fått vara hemma rätt mycket eller fått sitta med i bilen medan husse och matte har farit in o ut i olika butiker.

Vi var iallafall på en liten promenix runt området med matte och moster efter middagen. Då träffade vi på en granne, en tervueren hane på 3 år. Sjukt fint tycker matte, läskig som attan tycker jag! Han var lite för för min smak, men Duke tyckte om honom, dom var typ likadana skrattade matte (Duke hade träffat honom förrut).
Matte och moster stod iallafall och pratade ett tag med hans husse och det finns tydligen en hel del hundar i vårt område! Två golden, två dvärgschnauzers, en schäfer, en chihuahua/papillon, en stor blandras, tervueren vi pratade med oså vi två. Synd att man inte träffar på någon så ofta när vi är ute, eller vi är ju inte utanför tomten så ofta så.. men men :). Nyttigt var det att få träffa stora och snälla hundar det höll alla med om!
Jag och Gibbe har nämligen en ful ovana att "boffa" åt andra hundar och även människor. Matte visar dock tydligt att det är fel så efter att hon sagt åt mig att vara tyst så brukar jag faktiskt tystna, jag ääälskar ju människor!
Det är dock värre om jag och Gibbe är ute ensamma med matte, för då jagar vi liksom igång varandra och när en väl tystnat så sätter den andra igång och jaa ni vet..dominoeffekt.. men vi jobbar på det!

Bilder kommer imorgon ;)!

Kommentarer
Postat av: Malin

Otäckt med bilen, tur i oturen att det hände där det hände.

Det är det jobbiga med två, eller flera hundar, alla olater fortplantar sig och blir så svåra att få bukt på. Vi har det lite likadant tyvärr...

Ja, vi planerar valpar, titta gärna in på vår hemsida så får du se lite mer: www.cannolis.se

Trevlig kväll!

2010-03-17 @ 20:19:51
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Olga & Becca

usch vad otäckt med bromsen :S

2010-03-17 @ 21:18:55
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

Otäckt med bilen skönt det gick bra!



Jaa visst e Mio duktig, välja ut smycke, shoppa, och betala!! hur bär han sig åt vet jag inte... min lillpojke! :)

2010-03-17 @ 21:32:06
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

förresten så gör de armband oxå jag valde bara att visa halsband men om du kollar hemsidan så har de fina armband också, vore ju fint med ett minnesarmband med Dukes namn!

2010-03-17 @ 21:35:02
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Otäckt med bilen! Ja vi har nog hittat hunddagis till Bamse. Ska åka dit och titta.. Förhoppningsvis är de bra. Men det verkar så! :)

2010-03-17 @ 22:17:16
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Ida & Revo♥

Usch va otäckt att bromsarna inte fungerade.

Vilken tur att ni han märka det så fort.

kram på er

P.s kika in på vår nya blogg D.s

2010-03-17 @ 23:39:13
URL: http://idarevo.blogspot.com/
Postat av: Carina

fy vad otäckt med bromsarna, vilken tur att det inte hände någon olycka.

2010-03-18 @ 21:41:58
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0