vilken dag

Kära dagbok!

Gibbe är lite stel i höger framtass/ben. Han verkar inte ha ont i det då matte känt igenom alla fyra ben och tassar. Men alla är ju såklart utom sig av oro pga det som hände med Duke.
Men det är högst osannolikt.
Han lekte med mig, och det gick lite ur styr och när jag fått gå upp med matte så började han markera pytte lite på ena frambenet. Han har nu vilat hela dagen (nästan, med undantag för då han lyckas smita) och haltar endast efter vila. Vi skall dock ringa veterinären imorgon och rådgöra lite!
Det vore rätt typsikt Gibzon att förstora det hela då han är en stor tönt hehe. Piper för allting ni vet ;).
Men han piper ju inte nu och är galen som vanligt, det har varit en stooor utmaning att försöka få honom att vara still ska jag be o få tala om! Herrejösses vilken virvelvind han är.
Har han blivit satt i valphagen så studsar han upp o ner som en jojjo eller försöker klättra ur. Är han lös försöker han rejsa runt. Sitter han i famnen sprattlar han och är hal som en ål. Tillslut fick matte sätte sig i valphagen och klia honom på magen som han älskar och hålla en grisknorr åt honom som han kunde bita på. DÅ var han lugn, tills grisknorren nästan var slut, men då var han rätt trött och somnade.
Sedan blev vi båda badade då vi stank urin, nu stinker vi däremot PÄRON! Fast matte tycker att vi doftar underbart. Vi blev även fönade för första gången, skräckblandad förtjusning? Det var liksom skönt med varmluft men samtidigt var jag liksom osäker på ljudet, men å andra sidan blev jag matad med godis... hmmmm.
Jaja, jag torkade iallafall fort sedan rejsade jag runt på nedervåningen och försökte åla mig mot alla mattor och andra härliga underlag jag kunde hitta.
Men nu är jag så trött så trött, godnatt!


Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Hoppas att det inte är något farligt med hans ben.

2010-01-25 @ 09:12:48
URL: http://tramsebamse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0