uppd.

Nu har småskitarna just somnat, Elwiz i min famn o Gibzon på golvet. Dom kunde inte somna tillsammans för dom skulle hela tiden peta på varandra. Eller iallafall Gibzon..:P
Vi skall börja ensamhetsträning nu också eftersom att Gibzon kommer vara ensam ibland när jag och Elwiz åker hem (han kommer vara 5 månader då). Syrran har max 2 km till skolan så hon åker ju hem på varje rast, hon har dessutom en massa håltimmar. Detta kommer vara i ca 1 månad, sedan går pappa över till skift igen och jobbar natt (=han är hemma på dagarna!). Elwiz kommer också att bli ensamhetstränad, även om han inte behöver vara ensam någonting egentligen. Men det är alltid bra då jag måste ner till tvättstugan, handla osv hemma i norrland.
Fast nu vet jag ju inte vem som kommer hem med mig men men.

Det är lite osäkert just nu då Elwiz är mer hemmastadd här, hans energinivå passar familjen bättre, han är mer lättlärd osv. Gibzon är väldigt på, vild och är överallt och ingenstans hela tiden.
Men Elwiz är ju min hund och jag älskar honom, svååårt!

Kommentarer
Postat av: Jonna & Puff

Jag skulle inte oroa mig för mycket om att Elwiz känner sig mer hemma där i Gtb. När vi fick Puff så första tiden (ca 1 månad) var det mycket fram och tillbaka pendlade Sthlm-Falun och det var ingen problem. Det är snarare det som har gjort att han idag är så anpassningbar, bara mamma och/eller pappa är med så allt är lugnt.



Din tips skulle kunna fungera. Synd bara att vi inte bor mer småhundstät-område utan vi skulle kunna sitta på en bänk en halv dag och bara en eller två småttingarna hade gått förbi.

2010-01-18 @ 11:16:45
URL: http://jonnax.blogg.se/
Postat av: marie och spencer

Förstår att det är svårt, synd att det är så långt emellan din familj och dig . Annars hade ni kunnat haft dom båda två ibland!

2010-01-18 @ 13:18:14
URL: http://naken.blogg.se/
Postat av: Molly

Svåårt!!

2010-01-18 @ 14:21:58
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Tycker att ni ska ha Elwiz med er hem då det var honom ni valde :)

2010-01-18 @ 21:16:07
URL: http://tramsebamse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0