Helt onödigt inlägg, sparas till trotsåldern

Kära dagbok.

Blir ett sent första inlägg idag. Inte för att vi sovit direkt.. näe vi har helt enkelt vilat lite från datorn. Kan också behövas ibland. Matte och jag lägger ju ner en hel del tid på att fota och redigera bilderna till bloggen. Först måste kameran göras iordning (går rätt snabbt egentligen, bara sätta på rätt objektiv sådär). Sedan måste jag ju vara på foto-humör. Så jag inte bara sitter där och ser dum ut ;).
När alla bilderna är tagna (vilket blir en hel del) så måste matte och jag gå igenom hela högen för att välja ut dom som blir bäst, vi tar bort alla suddiga bilder osv. Sedan läggs dom in i photoshop där matte får förminska dom (annars tar det år att lägga ut dom på bloggen) vi brukar ta och förminska dom till 500x300-nånting det är de största vi kan lägga ut i bloggen utan att kanterna försvinner osv :).
I vissa fall ändrar matte kontrast eller ljus ifall bilden är väldigt mörk eller grumlig. Eller så kanske hon täcker för någons ansikte eller liknande.
Sedan skapar vi en mapp där alla bilder blir till JPG-filer och får namn och nummer för att vi skall kunna lägga ut dom i rätt ordning här på bloggen.
Sen böjar det krångliga att komma på en rubrik till inlägget, har ni också svårt med det ibland?
Sedan är matte lagomt irriterad på att man måste lägga ut en bild i taget, borde finnas någon funktion så att man kunde lägga ut fler bilder i taget.

Jag vet inte riktigt varför jag skrev det här inlägget, jag menar.. ni bloggar ju också och vet exakt det jag skrev. Men matte säger att när man kommer i trotsåldern så glömmer man allt man har lärt sig.. och eftersom trotsålder menas med tonåren så betyder ju det att jag styr bloggen själv (=myndig?) och då kan jag ju gå tillbaka till detta inlägg och se efter.
Visst är jag otroligt smart?

Kommentarer
Postat av: Linda & Azi

Ja, du lägger mycket tid på bilderna - men det är värt det tycker jag :) Du är superduktig!

Själv jag fotar bara och slänger in i paint och skär lite på bilde och skriver nåt text. Så är det klart :) Jag har aldrig hållit på med photoshop, vet ingenting om hur man ska göra där. Vill lära mig men blivit aldrig av :p



Åå, ja det är lättare nu om man tar yrkesutbildning. Jag skulle först gå på Naturvetenskap, men ändrade i sista minuten och gick på Samhälls/Media. Men efter ett år trivdes jag inte och bytte skolan till Naturbruksgymnasiet. Skulle först ta hästhållning men bestämde mig sen och ta djurvårdare. Det ångrar jag mig absolut inte :)

2010-01-08 @ 15:03:49
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Alexandraida♥

Du är så duktig =)

2010-01-08 @ 17:06:53
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Alexandraida♥

Tack så mycket. Ja nu får jag minsann bli frisk.

2010-01-08 @ 20:17:59
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Jag älskar dina bilder! Man ler alltid när man ser dem.. :)

2010-01-08 @ 22:14:12
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Jimmy

När ska du börja göra egna backuper ? =D säg åt matte att hon glömde sin din HDD hemma ;) vill ju inte förlora alla minnen för att inte husse är där och hjälper :D

2010-01-08 @ 23:02:20
Postat av: Mimmi & Bamse

Hehe :) men det blir inte ny hund förrän Bamse är två år iaf även om man är väldigt nära på att köpa ;D

2010-01-08 @ 23:27:29
URL: http://tramsebamse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0