kurstillfälle nr1

Kära dagbok.

Vad roligt det var på hundkursen!! Var lite stressigt i början då det kom en massa hundar o människor man inte kände så jag pep och skällde rätt mycket. Rök nästan ihop med en annan hund också men vi lugnade ner oss tillslut.
Kursen började med platsliggning efter att vi delat in oss i två grupper. Det var en mopsvalpis på 3 månader + en annan vovve som skulle träna lite lättare saker medan vi andra skulle köra lite svårare. Så när dom gått iväg till en annan gräsplätt så började vi med platsliggningen och det gick över förväntan tyckte matte.
Låg kvar med dom andra vovvarna medan matte och de andra mattarna gick över till andra sidan planen och sedan tillbaka. Reste mig upp två gånger men stannade då matte sa till :).
Vi tränade även följsamhet, dom satte upp fyra stolpar som bildade en fyrkant oså fick vi gå fot runt den en i taget. Först ett varv med koppel sedan ett varv utan.
Jag skötte mig exemplariskt!! Jag var så duktig och fick så mycket beröm att jag blev alldeles mallig. Vek inte undan med blicken för en sekund så de andra deltagarna frågade om ja inte fick nackspärr!
Vi avslutade med att ställa upp oss på ett led och gå slalom mellan varje deltagare :).
Efter kursen kom kursledaren fram och pratade med morfar och sa att jag och matte var riktigt duktiga och att det var så himla kul att se en sån fin kontakt. Dom ville gärna ha med oss på agilitykursen för dom tror att det skulle passa oss, så vi skall fundera lite på det :D!

Kommentarer
Postat av: Lydia

tack! (:

haft en bra dag?

2010-08-31 @ 21:27:18
URL: http://lydiasfotoblogg.blogg.se/
Postat av: Ebba & Molly

Va skoj!! :)

2010-09-01 @ 07:37:37
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Carina

Vad roligt att det gick så bra för er på kursen. klart ni ska satsa på agility, tror jag hade varit perfekt till dig. Enzo ska börja nu i september och det ska bli så roligt. Han älskar att vara på agilityplanen och springa och hoppa.

2010-09-01 @ 09:22:20
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Mio

Du har all rätt vara mallig, du e ju superdunderduktig pojke!!

Matte funderar på om hon ska skicka mig till dig och din matte hihi.



Jajamän jag får en platt huvud när jag är blöt, de brular skratta åt mi9g ibland, lagom kul kan jag berätta!! Vaddå, skratta åt mig?? jag som inte ens vill bli blöt eller badad överhuvudtaget så skrattar de sen åt mig..



jag är alltid söööööööött, det vet jag ;-) hihi kram Mio

2010-09-01 @ 11:03:39
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Jennie ♥

sv: allt är fint med mej :) händer annars?

kram

2010-09-01 @ 21:20:19
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0