Tålamod..

Kära dagbok.

Jag och Gibbe har varit så jobbiga mot matte idag att hon nästan gav upp..
Det började med att hon stod och rullade köttbullar (=geggiga händer). Då började jag kraffsa på en filt och varje gång Gibbe kom nära morrade jag. Matte sa åt mig att sluta och sa åt Gibbe att gå därifrån. Men han gick hela tiden tillbaka och tillslut började vi slåss och skrika. Matte fick sära på oss med fötterna för hon hade händerna fulla med rå köttfärs. När hon sedan började steka köttbullarna så hade hon tatt bort filten men då började Gibbe sätta sig och SKITA på golvet, matte fick släppa allt och springa ut med honom o nästan kasta ut honom genom baksidadörren så han inte skulle bajsa inne. Väl ute sprang han som en idiot fram o tillbaka o matte kämpade för att få på sig stövlarna för att se till så han inte sprang ut på gatan.
När hon sedan skulle in med Gibbe igen satt jag o väntade på dom och började direkt skojbråka med Gibbe, matte försökte få in oss i hallen för mormor vill absolut inte att vi skall vara på mattan i matsalen, men dit sprang vi iallafall. Matte som nu hade panik, för köttbullarna höll på att brinna upp, skrek åt oss att vi skulle gå ut därifrån. Hon fick tillslut krypa in bland stolarna och dra ut oss.
Väl ute i hallen började vi såklart bråka igen så matte fick stänga in mig i buren och springa in till köttbullarna.
Lagomt trött på oss börjar Gibbe såklart skrika igen (skrika=skälla så gällt att det tjuter i öronen) och matte blev väldigt arg på honom. Hon sa dumma saker åt honom som hon givetvis genast ångrade, när vi hade lugnat ner oss satte matte sig på golvet med oss och pysslade om oss o sa förlåt.
Så fick vi godis och allt var bra igen!
I fem minuter, sen började vi tjafsa om en tennisboll så nu är Gibbe instängd i mosters sovrum där han äntligen somnat.. :P.
Stackars matte!

Glömde visst nämna att Gibbe kissade på golvet också, trots att matte varit ute med honom 2 gånger och han vägrade göra något..!

Kommentarer
Postat av: Carina

ojoj jag förstår verkligen om matte blev lite arg på er, det hade jag oxå blivit :-) Nu börjar ju bli stora nu så då får ni lära er att uppföra er och framför allt när det lagas mat hihi. Hoppas ni är lite lugnare i kväll

2010-04-13 @ 17:02:12
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Ebba & Molly

Japp, den tiden är tack och lov över ;) :P

2010-04-13 @ 17:25:58
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Becca & Olga

Ha ha, vilka busfrön! Visst är det härligt med valpar, hihihii ;)

kram

2010-04-13 @ 19:33:16
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: Mio

oj vad jobbiga ni var mot matte/moster idag!! förstår hon inte var glad på er idag! hihi.. men Gibbe, du får sluta kissa/bajsa inne, det e roligare göra det utomhus vettu! kram MIo

2010-04-13 @ 19:40:54
URL: http://luckyprince.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0